Kingston, Port Antonio en Ocho Rios - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu Kingston, Port Antonio en Ocho Rios - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

Kingston, Port Antonio en Ocho Rios

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Juli 2015 | Jamaica, Kingston

Ola iedereen!
Vandaag alweer een ruim een week geleden dat ik wat van me laten horen heb dus wordt maar weer eens tijd om wat avonturen te delen.

Vorige week vrijdag ben ik met het hele groepje waar ik mee optrek richting Kingston gegaan. We gingen met een 'local' taxi! Voor nog geen 8 euro word je in een busje gepropt met nog 15 a 18 andere mensen. Vraag me niet hoe het ging, maar uiteindelijk paste het met me knieën in me nek (en dat was bij iedereen het geval). Maar goed dat is goedkoop reizen en dat doen alle backpackers. Na een rit van 4,5 tot 5 uur door de bergen gelukkig heelhuids aangekomen! Ze rijden hier als GEKKEN!
Aangekomen in Kingston hebben we een taxi gepakt om naar ons hostel te komen in de bergen (Hostel: Mount Edge). Geweldig mooi uitzicht en een prima kamer! We wilden eigenlijk de Blue Mountain beklimmen maar dit was net iets teveel van het goede dus zijn we de volgende dag naar een Rasta Camp gewandeld.
Hier woont de lokale bevolking en we konden een bijbelles bijwonen voor de kleinere kinderen. Erg leuk om dat mee te maken! Terug naar het hostel gelopen en onze spullen gepakt om de heuvel deels af te lopen om naar een koffie boerderij te gaan. Ze hebben hier plantages waar ze zelf koffie maken. Schijnt erg lekker te zijn en konden een rondleiding nemen voor 3000 Jamaicaanse dollars (1000 JMD = €8). De rest vond het wat te duur en hebben de rondleiding aan ons voorbij laten schieten. We hebben toen weer een taxi gepakt en zijn toen aangekomen in ons volgende hostel: Reggae Hostel.

In principe doen we bijna alles gezamenlijk want we kunnen het goed met elkaar vinden! Zondag zijn we daarom met zijn alle naar Port Royal geweest. Dit is een overblijfsel van een oud fort. Door de aardbevingen van een mooie tijd geleden is alleen dat deel dus nog blijven staan. We hebben daar wel een rondleiding genomen maar vond het niet zo heel interssant. We zijn daarna door de buurt heen gelopen maar vond het allemaal maar een beetje schimmig uitzien dus zei tegen de rest dat het misschien beter was om weg te gaan dus pakte de lokale Connexion bus en zijn teruggegaan naar het hostel. s'Avonds zijn we naar een lokaal feest gegaan in de bergen wat een leuke ervaring was! Hier hadden we een prachtig uitzicht over de hele stad en die is vrij groot!

Maandag stond er op de planning om naar het Bob Marley museum te gaan. Dit is het huis waar hij zijn leven heeft doorgebracht en uiteindelijk ook overleed. Was interssant om te zien en te horen hoe hij groot is geworden in Jamaica en over de hele wereld! Daarna hebben we nog een grote wandeling door Kingston gemaakt.

Vanuit Kinston zijn we weer met een zelfde 'local' bus naar de volgende bestemming gegaan waar het doel was om te gaan surfen. Port Antonio staat bekend om hoge golven en mooie witte stranden en azuurblauwe zee! We arriveerden in het Germaican Hostel en wordt gerund door een jong Duits stel. Leuke en aardige mensen en probeerden overal advies te geven waar nodig!
Woensdag hebben we een poging gewaagd om te gaan surfen wat ontzettend lastig is en vrij zwaar. Maar het is me gelukt om welgeteld 1x op het board te gaan staan en even overeind te blijven!
Daarna hebben we bij de plaatselijke toko een goede Jerk Chicken gegeten. Dat is hier de plaatselijke hit qua eten. Je eet dit met rijst en bonen.

Donderdag zijn we wederom met de local bus naar Ocho Rios gegaan om de 'Blue Hole' te bezoeken. Dit is een soort watervallen park waar je van sommige hoogtes in metersdiep blauw water kunt springen. Was erg leuk!!

Vanuit Ocho Rios hebben we toen een normale taxi gepakt terug naar Montego Bay waar ik ook begonnen ben. Donderdag tot en met Zaterdag is hier het Reggae Summer Festival.
Yvonne (waar ik al eerder over vertelde) had een kaart voor me gekocht en ging daar donderdagavond heen. Samen met Raphael (Braziliaanse jongen) ben ik er heen gegaan en wat bleek dat Yvonne VIP kaarten had geregeld! Erg vet!!

Uiteindelijk lag ik rond 5.00 in bed en had een mooie avond gehad!

De planning is om zaterdag te gaan voetballen met de plaatselijke bevolking en zondag naar Negril te gaan. Daarna heb ik nog niet echt een planning maar ik kijk ondertussen wel uit naar de 27e als ik doorvlieg naar Cuba om daar weer een volgend avontuur te gaan meemaken.

Wat een verhaal zullen jullie wel denken dus daarom ga ik er nu ook een einde aan breien.

Voor iedereen een goed weekend toegewenst en tot de volgende keer!

See ya!

• 18 Juli 2015 - 07:23

Erik:

Leuk om je verhaal te lezen. Geniet maat lekker van de dagen.

• 18 Juli 2015 - 16:44

Milou:

Mooi geschreven weer surfdude!

• 18 Juli 2015 - 20:12

Carla Braas:

Leuk geschreven Robin! Erg leuk om je zo te volgen!!

• 19 Juli 2015 - 03:57

"Ome" Harry:

Leuk om te lezen dat je met je groep leuke dingen onderneemt en dat je het naar je zin hebt Robin. Nog veel plezier daar.

• 19 Juli 2015 - 16:07

Oma Opa:

Hè Robin, heel mooi verslag. We zijn blij dat je geniet en zoveel ziet. Dikke kus opa en oma

• 20 Juli 2015 - 09:49

Sjors:

Super vet man! leuk om te lezen en geniet ervan. Greetings van je collega's op Schiphol

• 20 Juli 2015 - 16:50

Ingrid En John:

Wat heb je weer een mooi verslag geschreven. Een genot om te lezen. Geniet er lekker van. Wij kijken uit naar je volgende ervaringen. lieve groet van ons allemaal

• 20 Juli 2015 - 19:54

Mieke :

Robin, hartstikke gave, leuke verhalen. Genieten hoor man, heerlijk!!
    Groeten uit Leiden van Mieke

• 22 Juli 2015 - 22:03