Costa Rica en... Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu Costa Rica en... Nicaragua! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

Costa Rica en... Nicaragua!

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Augustus 2015 | Nicaragua, Granada

Ha daar is ie weer hoor! Ondanks dat je vakantie heb voor 5 maanden is het toch nog lastig om af en en toe een momentje te pakken om weer wat leuks op papier te zetten voor de thuisblijvers. Welnu ik zit op een boot voor 1,5 uur dus de perfecte gelegenheid!

Mijn verslag is alweer van ongeveer 2 weken geleden dus moet een beetje graven naar de dingen die ik gedaan heb.
Vanuit San Jose ben ik naar Monteverde gegaan wat bekend staat om haar ziplijnen ( van boom naar boom via een kabel) en de hoogste bungee van Latijns Amerika (143 meter hoog!!). Dit heb ik niet gedaan omdat ik 60 US dollar net wat te veel vond.
De volgende dag heb ik een jeep-boot-jeep tour gedaan naar Arenal. Ik ging met onder andere 3 Engelse, 1 Duitser, 2 Amerikanen en 1 Australiër wild water raften. We hebben een grote waterval bezocht en vooral veel gedronken haha! Was een een erg leuke groep.

Tevens heb ik in Arenal de rest van me reis deels vastgelegd omdat het qua vliegtickets gunstig is om redelijk op tijd te boeken. Vanuit Panama vlieg ik naar Medellin in Columbia. Hier trek ik zo'n 3 a 4 weken voor uit. Dan pak ik het vliegtuig vanuit Bogota om een goedkoop snoepreisje mee te pakken. Heb een weekend in Curaçao waar ik een vriend van me ga bezoeken die daar aan het werk is. Na Curaçao ga ik naar Manaus om 4 dagen de Amazone te ontdekken. De laatste 2 weken wil ik denk ik doorbrengen aan de kust (Rio de Janeiro en Sao Paolo). Tevens kan ik ook al zeggen wanneer ik terug kom (iets eerder als gepland): 13 November!

Maar zover is het hoop ik nog lang niet want ik ben nog lekker onderweg. Vanuit Arenal heb ik een shuttle gepakt voor 50 dollar. Het openbaar vervoer is niet te doen en ben je dus geforceerd om dit te doen. Bestemming is Tamarindo aan de westkust.

Tamarindo is het surfersoord van Costa Rica. Heb hier dan ook een aantal dagen een board gehuurd om de golven onder me te houden. Helaas is dit nog een lastige klus dus het leek er vaker op dat ik in een wastrommel terecht kwam.

Qua wildlife heb ik nu ook een krokodil gezien die lekker lag te dobberen op ongeveer 10 tot 15 meter afstand terwijl ik met een Engelse jongen uit een bootje kwamen. Ik heb echt bijna in me broek gescheten haha!
Voor de rest niet veel bijzonders gedaan dan surfen, biertje hier, biertje daar en ook weer leuke mensen ontmoet. Vanuit Tamarindo ben ik naar Santa Teresa gegaan waar ik mooie verhalen over had gehoord. Uiteindelijk vond ik dit 3x niets.. Saai en lang uitgerekt dorpje.
En hier kreeg ik dan ook het slechte nieuws te horen vanuit Hoorn. In de ochtend van 22 augustus kreeg ik een belletje dat opa is overleden.. Ik heb gelukkig wel heel mooi afscheid van hem kunnen nemen voordat ik weg zou gaan en dat heeft zeker geholpen met het verwerken van dit verlies! Een zwarte dag die ik niet vergeten zal.

Maar je moet verder, ondanks dat dat heel moeilijk is! Niemand waarbij je even kunt zijn en je verhaal doen en dat viel mij heel erg zwaar de eerste dagen. Het leven is keihard af en toe en daar moet je ook tegen kunnen. Dus ik heb alleen maar gedacht aan de mooie momenten en ben doorgetrokken naar Montezuma met 2 Canadese meiden en 1 Duits meisje.

In montezuma hebben we een wandeling naar een paar mooie watervallen gemaakt en heb ik een dagtocht naar isla de tortuga gedaan! Erg mooi en veel dingen gezien (walvissen, schildpadden en dolfijnen!)
In montezuma zat ik tevens ook te twijfelen waar ik daarna heen zou gaan. Of naar Manuel Antonio en door naar Puerto Viejo of naar Nicaragua wat ook heel mooi schijnt te zijn en ietsje goedkoper. Uiteindelijk is dat het geworden!
Ik had een vrij strak schema ingecalculeerd omdat ik op 13 september in Panama moet zijn. Een vriend van me komt daarheen en dan gaan we samen 2 weken door Panama heen trekken.

Dus ben woensdagochtend vroeg met de bus naar Paquera gegaan, daar de boot naar Puntarenas en toen de TransNiCa bus gepakt. Met 2 uur gewacht te hebben op de grens omdat het daar een groot zooitje was eindelijk na 12 uur reizen aangekomen in San Juan del Sur. Dit plaatsje staat bekend om haar mooie surfstranden en SundayFunday. Op zondag beginnen ze dan al om 11 uur met het drinken totdat je erbij neervalt. Ik vond het niet nodig om daarvoor daar 4 nachten te blijven dus ben met Paolo (Argentinië), Sanne en Jaimy (Nederland) naar Isla de Ometepe gegaan. Dit is een eiland in een groot meer met 2 vulkanen erop. We hebben het eiland lekker rondgecrosst op de scooter en weer een prachtige waterval gezien.

Zoals ik in het begin al zei, ik zit lekker in het zonnetje op de boot richting San Jorge. Vanuit hier pakken we een bus naar Granada (heel mooi oud stadje, schijnt het te zijn). Hier wil ik een paar dagen vertoeven en misschien nog ergens anders. Vrijdag op zaterdag moet ik in Managua slapen omdat ik zaterdagochtend een vlucht heb geboekt naar een paradijselijk eiland; Little Corn Island. Hier heb ik 4 nachten en ga dan terug voor 1 nacht naar Managua, de 10e heb ik de bus naar San Jose (Costa Rica). Dan ben ik 11 September nog daar en 12 ga ik dan meteen door naar Panama met de bus omdat de 13e dus een vriend overkomt.

Een vrij strak schema maar vind dat ook wel even lekker na een tijdje flierefluiten wat ook heerlijk is!

Nou luitjes, mijn volgende avontuur zal waarschijnlijk vanuit Panama zijn!

Groetjes vanuit Nicaragua!

  • 31 Augustus 2015 - 21:05

    Patricia :

    Fantastisch Robin , het is wederom genieten van al je avonturen

  • 08 September 2015 - 18:50

    Tom:

    Ben alweer jaloers buurjochie. Doe je goed Lekker genieten

  • 15 September 2015 - 22:24

    Remo:

    Man man man wat een narigheid allemaal. Biertje links, biertje rechts. Geniet er nog van en schrijf gauw weer een stukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 8929

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 15 Januari 2016

Midden en Zuid-Amerika

Landen bezocht: