Laatste week Jamaica - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu Laatste week Jamaica - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

Laatste week Jamaica

Blijf op de hoogte en volg Robin

26 Juli 2015 | Jamaica, Montego Bay

Olaaaa gente,

Jaja een klein beetje Spaans zit er wel in haha! Nog 1 dag voordat ik mijn reis door Jamaica beëindig en mijn volgende avontuur ga beginnen! De tijd is, zoals veel mensen al zeiden, erg vlot gegaan hier en zeker de afgelopen week!

Vorige week zaterdag hebben Rafael en ik een potje gevoetbald met een aantal andere jongens die elke zaterdagavond en zondagochtend een potje ballen. Noël (vriend van Yvonne) doet dit iedere week en nodigde ons uit om mee te gaan. Was erg leuk om mee te maken om met deze jongens te spelen!

Die dag erop is Rafael in de ochtend (07.30) opgehaald door Noël om nog een balletje te trappen maar dat vond ik net wat te vroeg (ben tenslotte toch op vakantie haha!) tegen de middag hebben we de bus gepakt richting Negril. Dit plaatsje staat bekend om haar mooie stranden en Rick's Café. Hier zijn we ook meteen naar toe gegaan om even een biertje te drinken en te kijken hoe sommige gekken van een metertje of 15 te water springen (hiervoor moet je 20 dollar betalen). Nadat ze dat gedaan hebben gaan ze rond met de emmer voor een fooi om zo hun eigen sprong te kunnen betalen.
Wij zijn naar ons hostel gegaan en op 1 oor gegaan.

Negril staat tevens ook bekend om haar wietplantages die wij uiteraard ook graag wilde bekijken. Toevallig had de eigenares een broer die zijn eigen plantage runde en konden we voor een kleine vergoeding kijken hoe ze te werk gaan. Na een kleine 20 minuten door de bossen te hebben gelopen kwamen bij zo'n 300 a 400 planten die vol in de zon staan! Indrukwekkend om te zien en ook om te horen dat er nog eens 100 mensen zijn die ditzelfde doen in Negril. Daarna zijn we weer richting het strand gegaan om te gaan snorkelen bij een rif. Wederom, net zoals in Thailand een kleurrijke onderwaterwereld gezien met gele, groene en blauwe vissen!
En toen moest het toch gaan gebeuren.. Niet van de 15 meter hoge, maar toch een dikke 9 meter! Om eerlijk te zijn heb ik amper getwijfeld om te springen en ben uiteindelijk 2 maal naar beneden gesprongen bij Rick's Café! Erg leuk!!

Na Rick's Café zijn we weer met de bus naar Mo'Bay gegaan om weer bij ons vertrouwde hostel te komen (Five Gables).

De volgende dag ben ik met Noël naar de lokale kapper gegaan. Ze hebben mijn coupe een beetje bijgewerkt want dat groeit uiteraard ook gewoon door! Was eerst een beetje bang of ze me wel begrepen maar ben er zeer tevreden mee en dat voor nog geen 5 euro haha! s'Avonds had Yvonne ons (Rafael en mij) ons uitgenodigd om te komen barbecuen. Uiteindelijk kwam Edward ook mee en hebben heerlijk gegeten (nogmaals bedankt voor alles!!)

Toen was het alweer woensdag.. Er stond weinig meer op mijn lijstje om te bekijken in Jamaica. Er is onder andere nog wel de Black River waar je wilde krokodillen kunt spotten maar heb besloten om lekker op 1 plek te blijven en niet meer te gaan sleuren met me spullen. Dus ben woensdag naar een stel grotten gegaan wat erg indrukwekkend was om te zien! Ontelbaar veel vleermuizen en pikkedonker daar!! Daarna niet zoveel bijzonders gedaan wat hetzelfde geld voor donderdag! Lekker een beetje in het zonnetje gelegen op het witte strand met het geruis van de azuurblauwe zee is ook niet verkeerd toch? Haha!

Vrijdag zijn Edward en Naomi weggegaan omdat hun vakantie erop zat. Rond de klok van 9.00 zijn Rafael, Kim (Engelse vrouw) en ik nog naar het huis gegaan waar Bob Marley is geboren en uiteindelijk ook is begraven! Was erg interssant om te zien waar hij heeft gewoond en hoe het allemaal in ze werk ging in zijn tijd!

En toen was het alweer zaterdag.. Rafael is vanmiddag vertrokken en ben dus nog als enige over van het groepje waar ik mee op ben getrokken! Morgen pak ik de bus naar Kingston om nog 1 nachtje in het Reggae Hostel te overnachten en maandag het vliegtuig te pakken naar Santiago de Cuba.

Cuba, het land van de sigaren, rum en uiteraard de salsa, heeft, heb ik me laten vertellen niet dezelfde voorzieningen als die ik hier op Jamaica heb.
Jullie zullen daarom veel minder van me horen ben ik bang, maar dan weten jullie dat het ligt aan het gebrek van internet.

Voor nu, geniet iedereen nog maar even van de zondag (hopelijk met wat minder storm!!) en dan geniet ik nog even van de Jamaicaanse zon voordat ik de salsa ga leren maandag!

Adiossss xx

  • 27 Juli 2015 - 09:16

    Radi:

    beste Robin,

    hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt, lijkt me wel aan de verhalen te lezen.
    lekker genieten van de sigaren en rum in cuba.

    groetjes van iedereen op het export blok.

    Groet Radi

  • 27 Juli 2015 - 17:20

    Rudolf:

    He topper, weer een mooi verhaal met mooie avonturen. Maak er in Cuba ook een feest van. Overigens ik rook nog steeds sigaren!! Herzliche grussen aus Deutschland. XXX

  • 29 Juli 2015 - 15:43

    Liesbeth:

    Hey Robin,

    Je gaat lekker zo he? Stoer hoor, 9 meter.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Veel plezier en tot snel

    Groetjes

    Liesbeth

  • 30 Juli 2015 - 21:32

    Lydia:

    He globbetrotter , ja je hebt alles op je harde schijf in je koppie.
    en nu op naar weer andere avonturen geniet er maar van..

    groet Lydia Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 15 Januari 2016

Midden en Zuid-Amerika

Landen bezocht: