The end is near! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu The end is near! - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

The end is near!

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 November 2015 | Brazilië, São Paulo

4 maanden vliegen voorbij.. Daar begin ik dit laatste verslag mee omdat het ook echt zo is! Het voelt alsof ik gister iedereen bedankte op me verjaardag en met tranen over me wangen me ouders, me broertje en Milou uitzwaaide op Schiphol!

En nu zit alles erop.. Na Colombia ben ik dus voor een weekend naar Curacao gegaan om een vriend te bezoeken die daar voor 8 maanden is gaan werken. Hij woont daar bij allemaal andere Nederlanders. Eigenlijk is Curaçao het eiland van stage-lopers en vakantiegangers.
We hebben een biertje gedaan bij Dre Hazes die optrad bij Cubana resort, Willemstad verkent en naar een paar mooie stranden geweest. Maandag had ik voor mezelf en ben ik met (ook toevallig) een buurjongen van me naar het strand gegaan.

Maandagavond was mijn vlucht naar het laatste land: Brazilië. Ik had van te voren al een planning gemaakt waar ik graag heen zou willen omdat het land verschrikkelijk groot is en veel mooie dingen te bieden heeft.
Aangekomen in Manaus (gateway om naar de Amazone te gaan) ben ik naar mijn hostel gegaan.
Heb me een beetje voorbereid op 2 nachten en 3 dagen in de jungle!
Wat was dit een geweldige ervaring!! Ik heb met wilde dolfijnen gezwommen, naar een lokale stam geweest, 3 uur door de jungle gelopen, gevist op catfish (helaas niet gevangen) en kaaimannen gespot.. En gevangen!!
Na 3 dagen in de Amazone weer terug naar Manaus gekomen en het vliegtuig naar een andere must-see gevlogen.

Foz do Iguacu heet deze plaats en is gelegen op een 3 landenpunt met Paraguay, Argentinië en dus Brazilië.
Hier heb je dus de watervallen van Iguacu. Ik ben alleen naar de Argentijnse kant geweest waarvan ze zeggen dat het ook de mooiste kant is.
Je moet het zo zien dat ze 5 verschillende routes hebben door het park. Tevens kun je ook nog met een speedboat onder de watervallen komen! Dit laatste heb ik ook nog gedaan.
Het is echt indrukwekkend om er rond te lopen. Ik had het idee alsof ik op een filmset liep en dat ze ieder moment de kraan konden dichtdraaien om het water te stoppen. Maar dit zal nooit gebeuren! Werkelijk prachtig!!

Vanuit Foz do Iguacu heb ik een lange busreis genoten van maar liefst 27 uur naar het enige echte Rio de Janeiro!
Ik ben hier 4 dagen wezen stappen, 1 ochtend naar het strand een favela tour gedaan (Rocinha is de naam; grootste van Zuid-Amerika zeggen ze) en naar het Maracaña stadion geweest.
Helaas was het de moeite niet waard om naar het beeld van Christus te gaan omdat het zwaar bewolkt was en regende. Voor de kabelbaan naar de top van de Suikerbroodberg gold het zelfde. Hier baalde ik wel van maar je kunt ook niet alles hebben..

Na 4 dagen Rio ben ik naar Sao Paulo gevlogen. De laatste dagen van me trip! Wat is dit een stad zeg.. Ongelofelijk haha. 12 miljoen in het centrum en met alle buitenwijken erbij kom je welgeteld op ongeveer 20 uit. Ik waan me weliswaar in heel Nederland maar dan in 1 stad.
Overal flats en overal mensen. Ik weet niet zo goed wat ik erover denk eigenlijk, maar het is inmens.
Paulista Avenue is de plek waar het geld wordt verdiend. Veel zakenlui en hoogbouw. Tevens geldt Sao Paulo voor Brazilie als de stad waar het geld verdiend wordt wat je dus ook duidelijk terugziet.
Vandaag heb ik een rondleiding gekregen door het "oude downtown". 4 uur rond gelopen en veel mooie gebouwen gezien!

Morgen is me laatste dag en ben niet zo heel veel van plan.. Savonds vlieg ik vanaf Sao Paulo in 9,5 uur naar Londen waar ik 3 uur moet wachten op me vlucht naar Schiphol.

Dan zit echt alles erop.. Ik heb werkelijk genoten van alles wat ik gedaan heb. Heb landen bezocht waarvan ik van te voren dacht dat ik daar nooit zou komen (voordat ik de plannen had om op reis te gaan). Ben ongelofelijk veel mensen tegen gekomen, leuke mensen maar ook minder leuke mensen. Ik ben onwijs trots op mezelf dat ik dit gedaan heb en heb heel veel geleerd!

Het klinkt misschien een beetje formeel allemaal maar ik wil jullie ook bedanken voor het lezen van mijn avonturen en voor de leuke reacties die ik heb gekregen!

Hoe ik over de landen denk:
Mooiste land qua cultuur: Cuba
Groenste land: Jamaica
Duurste land: Costa Rica
Mooiste land qua landschap: Colombia
Mooiste plek: San Blas Eilanden
Mooiste avontuur: Amazone

"Travel is the only thing you buy, which makes you richer"

  • 11 November 2015 - 21:35

    Tom:

    Snel maar een koud pilsje drinken knul. Hoor ik de rest van je verhalen wel. Goede reis naar de tweeboomboulevard

  • 11 November 2015 - 22:15

    Carla:

    Hi Robin,
    Wat een mooi slot van dit avontuur. Een goede reis terug en we zien je snel weer. Ben benieuwd in hoeverre er een andere Robin terugkomt als de Robin die 4 maanden geleden op reis ging..

  • 12 November 2015 - 07:24

    Patricia:

    He daar grote!
    Mooie avonturen! Deze rijkdom, kennis en ervaring neem je de rest van je leven mee. De Champ is goed gekoeld . Alvast een Buen viaje y un viaje seguro Hogar :) xx moeders

  • 12 November 2015 - 22:08

    Carla:

    Robin je kan idd trots zijn op jezelf!! Dat je dit avontuur ben aangegaan in je eentje, dat is gaaf maar ook spannend en onzeker.
    Maar wat een geweldige ervaring, waar je nog heel vaak aan terug zult denken!

  • 13 November 2015 - 10:52

    Sjors:

    Super vet man !!! Echt zo gruwelijk om te lezen. Zie je vanzelf wel weer verschijnen kerel ! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 1859
Totaal aantal bezoekers 8921

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 15 Januari 2016

Midden en Zuid-Amerika

Landen bezocht: