Colombiaaahaaaa! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu Colombiaaahaaaa! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

Colombiaaahaaaa!

Blijf op de hoogte en volg Robin

22 Oktober 2015 | Colombia, Bogota

Het werd wel weer eens tijd dacht ik om weer een teken van leven te geven! Colombia loopt op z'n einde na ruim 3 weken rondreizen in dit prachtige land. Ik zal beginnen waar ik de vorige keer geëindigd ben: Medellin.

Medellin is tot 10 jaar geleden de gevaarlijkste stad ter wereld geweest. Maar als je er nu rondloopt merk je daar heel weinig van. Het is wel erg druk maar alles is goed geregeld (openbaar vervoer, bezienswaardigheden, etc.). Ik heb na de kabelbaan nog de beruchte "Pablo Escobar Tour" gedaan en paragliden met een geweldig uitzicht over de metropool.

Na 4 nachten Medellin was het tijd voor nieuwe dingen. Ik hoorde van veel mensen dat San Gil een avontuurlijk stadje is dus had me zinnen daar naar toe gezet. Colombia is zo groot dat vliegen vaak de meest gunstige optie is vergeleken met de bus. Ik vloog namelijk van Medellin naar Bucaramanga en de volgende dag ben ik met de bus doorgegaan naar San Gil. Hier kwam ik een Engelsman (Michael) tegen met wie ik goed op kon trekken. We hebben met nog wat andere backpackers wederom geraft en een paar mooie wandelingen gemaakt. Na 3 nachten San Gil hebben we dit keer wel de bus gepakt voor 16 uur naar Santa Marta.

Vanuit Santa Marta kun je verschillende kanten op en ik kwam hier een Duitse jongen tegen die Jim en ik ook op de San Blas eilanden tegen kwamen. Hij zei dat er ook 2 Zwitserse meiden waren die ik wel kon en zo waren we dus ineens met een vrij grote groep. Na 16 uur in de bus hebben we gelijk een tocht door het Tayrona Parque gemaakt. Dit park heeft een prachtige omgeving en ligt aan de kust met parelwitte stranden!

Na Santa Marta ben ik met Michael, Seline & Nastasja (Zwitserland) en Dennis (Duitsland) doorgegaan naar Taganga en Palomino. Deze dorpjes liggen aan het strand en is berucht om het halen van je PADI en chillen. Het is ook nog eens mega warm hier.. Plus dat de hoge luchtvochtigheid er bij komt kijken is niets doen soms al te veel haha!

Na Palomino hebben we Dennis achter gelaten en zijn we met ze 4e doorgegaan naar Cartagena. Dit is een schitterende stad met een eeuwenoude binnenstad. Werkelijk prachtig! We hebben hier 2 nachten doorgebracht en daarna het vliegtuig naar Cali gepakt.

Cali ligt een beetje in het zuiden en ademt salsa. De meiden en Michael hebben salsa lessen genomen en ik heb toegekeken. Salsa (of überhaupt dansen) is niets voor mij! Na Cali begon de tijd te tikken en moest ik plannen maken om langzaam naar de hoofdstad Bogota te gaan.

In Cali is de groep weer kleiner geworden omdat Michael richting het zuiden gaat (Ecuador, Peru, Bolivia..). We bleven dus nog met z'n 3tjes over en hebben Salento bezocht vanwege de rust, koffietour en prachtige wandeling.
En aan 2 weken reizen met super leuke mensen kwam in Manizales ook een einde. We hadden eigenlijk verwacht dat dit een klein dorpje was maar dit was niet het geval. Het is nog groter als Amsterdam en was weinig te beleven.

Na 2 nachten in deze stad heb ik Seline en Nastasja ook uitgezwaaid en ben met de bus naar Bogota gegaan. 10 uur door het Andes-gebergte!

Bogota, een gigantische stad en ongeveer 10 miljoen mensen. Ben vandaag naar het goudmuseum geweest en een rondje door het centrum gelopen.
Morgen komt er een einde aan dit geweldige land! Mijn vlucht naar Curacao vertrekt morgen en ga een vriend bezoeken voor een weekend.

Maandag is het korte bezoek aan Curaçao dan alweer over en gaat mijn laatste avontuur alweer beginnen: Brazilië!
De Amazone, de Iguazu Falls, Rio de Janeiro en Sao Paolo staan nog op het lijstje voor de komende 3 weken.
Het zijn zeker niet de minste bestemmingen en heb er onwijs veel zin in!

Nu, ik ga me tas even inpakken en even een lekker Colombiaans happie scoren!

Adios!

  • 22 Oktober 2015 - 23:53

    Patricia:

    Zo !!! Globetrotter ik reis met je mee in je verslag :) mooie avonturen en gezellig met andere backpackers Fantastisch om zo te reizen, ontdekken en chillen . Disfruta del dia y tambien El tres otros semanas Bon viiaje ! Xxx mam

  • 22 Oktober 2015 - 23:54

    Tom:

    Rioooooooooo de janairoooooo enjoy en denk om de omgebouwde mannen daar he!!!

  • 23 Oktober 2015 - 10:51

    Ome Harry:

    Geweldig verhaal weer Robin. Ik ben benieuwd naar de foto's. Nog veel plezier op je laatste tripjes. Nog even de verkiezing van de raad van elf en Sint Maarten mee maken in Brazilië lijkt me ook leuk. Of hebben ze dat daar niet?

  • 23 Oktober 2015 - 12:09

    Milou:

    Leuk verhaal weer mop! Zo kan ik toch een beetje met je meegenieten. Neem je een leuk Braziliaans carnavalspak voor me mee? XXX

  • 29 Oktober 2015 - 20:42

    Liesbeth:

    Tijd geleden joh! Lijkt me leuk je weer te zien

    groetjes

    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 8915

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 15 Januari 2016

Midden en Zuid-Amerika

Landen bezocht: