Zon, zee en feest! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu Zon, zee en feest! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Robin Reijsen - WaarBenJij.nu

Zon, zee en feest!

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 September 2015 | Colombia, Medellín

Het wordt wel weer eens tijd dacht ik zo om weer een verhaal aan jullie neuzen te hangen wat ik allemaal uitspook. De afgelopen tijd vrij druk in de weer geweest, maar heb nu een gaatje kunnen vinden om jullie weer op de hoogte te houden (geintje!)! Dit doe ik vanuit een gezellig Medellin te Columbia.

Maar wat gebeurde de afgelopen weken allemaal.. Ik ben dus naar Nicaragua gegaan en ontmoette daar een paar leuke mensen! Na het eiland Ometepe ben ik met Jaimy en Sanne naar Granada (mooi kleurrijk stadje) gegaan om daar een vulkaan te bezoeken en een groot meer. Heb nog nooit eerder bij een vulkaan gestaan die rook uitblaast. Was erg indrukwekkend! Na 2 dagen Granada ben ik alleen doorgegaan naar Leon omdat ik een vrij kort schema heb.

In Leon aangekomen kwam ik 2 Nederlandse jongens tegen die ik eerder ontmoette op het eiland Ometepe. We hebben er een rustige avond van gemaakt omdat de volgende dag "Vulcano boarden" op het programma stond. Dit houdt in dat je met een board van een vulkaan afglijdt, en dat dan zo snel mogelijk. Degene die het snelste van de berg afkomt staat dan een welverdiend lava-shot te wachten.. Ik bespaar jullie de details!

Na Leon ben ik naar Managua gegaan met Frank, die terug zou vliegen naar Nederland. En ik zou vanuit de hoofdstad naar de Corn Islands vliegen.
Big en Little Corn Islands liggen op zo'n 1,5 uur vliegen met een vliegtuigje waar niet meer dan 12 mensen ingaan. Eerlijk gezegd durfde ik niet.. Gelukkig goed aangekomen en na een halfuurtje met de boot vanaf Big Corn naar Little Corn was ik dan eindelijk op bestemming. Het is wel te verstaan een eiland waar niets is (geen auto's, geen pinautomaten, geen WiFi, etc.). 4 dagen genoten van zon, zee, strand en mooie onderwaterwereld! Een echte aanrader!

Mijn ongeplande uitstap naar Nicaragua zat er toen op en ben in 3 dagen naar Panama-City gereisd (Managua - San-Jose & San Jose Panama-City). De grensovergang bij beide landen was af en toe een beetje hectisch en ongeorganiseerd maar toch zonder kleerscheuren de metropool bereikt.

Jim, een goede vriend van me, kwam me opzoeken! Eindelijk iemand waarmee je dingen kan bespreken en die begrijpt wat je bedoelt. Daar was ik eigenlijk wel even aan toe. De 1e 2 nachten hebben we doorgebracht in een hotel en hebben de drukke hoofdstad van links tot rechts en van onder naar boven bekeken! Een auto, die we hadden gehuurd voor een week bracht ons overal heen en het Hard Rock Hotel had lekkere koude biertjes op de 62e verdieping met een schitterend uitzicht over de hele stad!!

Met de auto zijn we noordwaarts gereden richting David. Hier hebben we 1 nacht geslapen en ontmoeten een Venezuelaanse jongen die ook dezelfde bestemming had als ons: Bocas del Toro. Een prima uitkomst voor iedereen.. Hij kon de weg vragen in het Spaans en de rest ging vanzelf. Om 05:30 weggereden en om 1 uur zaten we lekker aan een koud biertje bij ons schitterende stulpje. Een eiland met 7 lodges, een zwembad en uitzicht over zee, wat wil een mens nog meer?

We hebben hier uiteindelijk 3 nachten geslapen en onze backpacks gepakt om de auto weer te starten en Panama-City weer aan te doen. Deze keer hebben we het in 1 dag gereden omdat de route nu wel bekend voor ons was. Tevens vond een politie-agent het kicken om 2 toeristen langs de kant te zetten en een lekker zakcentje in zijn broek te proppen om eens lekker uiteten te gaan met zijn vrouw. Daar hebben we het maar opgegooid, want 9 kilometer per uur te hard voor een slordige 150 dollar is onze pet te boven!

Maar goed, dat mocht de pret niet drukken want er stonden 4 mooie dagen op de San Blas eilanden te wachten. We hebben ons laten vertellen dat er zo'n 300 kleine stukjes land boven water dobberen.
Werkelijk waar: degene die we gezien hebben zijn allemaal met hagelwitte stranden en azuurblauw water!
We hebben 3 nachten op 1 eiland geslapen en elke dag hebben we 2 eilandjes bezocht.

En toen kwam het einde alweer inzicht.. 2 weken Panama vliegen voorbij als je het gezellig hebt met iemand die je heel goed kent!
We hebben de laatste nacht nog in een hotel geslapen en de volgende dag zijn we samen naar het vliegveld gegaan met een Zwitsers stel dat in hetzelfde vliegtuig als Jim zat.

Jim zat dus weer terug in het vliegtuig richting Nederland en ik had 1,5 uur voor de boeg richting Medellin, waar ik nu dus zit.

Deze stad is nog groter als Panama-City! Wat een drukte, wat een mensen en wat een huizen! Overal staat wat.. Vandaag ben ik met een Canadese jongen met een skilift omhoog gegaan om over de stad uit te kijken en een wandeling te maken door een natuurreservaat. Het was niet heel bijzonder maar toch wel weer even lekker na 2 weken feest!

Ik denk dat ik nog 2 dagen in Medellin blijf en daarna ergens anders heen ga. Dit ga ik morgen eens even uitvogelen.

Voor nu, geniet van de pepernoten die alweer in de schappen liggen (heb ik gehoord)!

Hasta luego y saludos desde Medellin!!

  • 27 September 2015 - 08:38

    Tom:

    Lekker gelezen weer. Zo geniet ik samen met jou. Enjoy buur(jochie)man

  • 27 September 2015 - 09:08

    Ome Harry:

    Dat klinkt allemaal als genieten en inderdaad 1 groot feest. Een beetje jaloers heb je wel gemaakt hoor!!!!!

  • 27 September 2015 - 11:00

    Ruud En Patries:

    Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen. Je ziet de mooie plekken op aarde, dan is het hier maar behelpen als ik dit lees. Blijf genieten en maak van de de rest van je reis ook nog een feest. Dikke kus. Pap

    Je verslag is avontuurlijk , humoristisch en op en top genieten , feest de komende tijd nog maar even door. , muchos besos grande , mam

  • 28 September 2015 - 09:12

    Sjors:

    Super vet weer man ! Altijd leuk om te lezen . Greetings van ons.

  • 28 September 2015 - 14:51

    Carla:

    Leuk om alles weer te lezen! Fijn voor je dat Jim er was om een deel van je avontuur samen door te maken!!

  • 30 September 2015 - 20:06

    Remo:

    Haha Robin, allemaal vet vervelend voor je!
    Sterkte nog even daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 8900

Voorgaande reizen:

08 Juli 2015 - 15 Januari 2016

Midden en Zuid-Amerika

Landen bezocht: